2014-11-24

Jednostki organizacyjne Uniwersytetu Warszawskiego

stan na dzień 08.01.2024 r.

JEDNOSTKI WCHODZĄCE W SKŁAD
STRUKTURY ORGANIZACYJNEJ UNIWERSYTETU

 

I. WYDZIAŁY:

1.    Wydział Archeologii

2.    Wydział „Artes Liberales”,

3.    Wydział Biologii,

4.    Wydział Chemii,

5.    Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii,

6.    Wydział Filozofii,

7.    Wydział Fizyki,

8.    Wydział Geografii i Studiów Regionalnych,

9.    Wydział Geologii,

10.  Wydział Historii,

11.  Wydział Lingwistyki Stosowanej,

12.  Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki,

13.  Wydział Medyczny (od 01.09.2022 r.),

14.  Wydział Nauk Ekonomicznych,

15.  Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce

16.  Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych,

17.  Wydział Neofilologii,

18.  Wydział Orientalistyczny,

19.  Wydział Pedagogiczny,

20.  Wydział Polonistyki,

21.  Wydział Prawa i Administracji,

22.  Wydział Psychologii,

23.  Wydział Socjologii

24.  Wydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji,

25.  Wydział Zarządzania.

 

II.   KOLEGIA INDYWIDUALNYCH STUDIÓW MIĘDZYDZIEDZINOWYCH:

1.     Kolegium Międzydziedzinowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych,

2.     Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych.

 

III. SZKOŁY DOKTORSKIE:

1.    Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych,

2.    Szkoła Doktorska Nauk Społecznych,

3.    Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych,

4.    Międzydziedzinowa Szkoła Doktorska.

 

IV. OGÓLNOUNIWERSYTECKIE JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE:

1.    Archiwum Uniwersytetu Warszawskiego,

2.    Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie,

3.    Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej Uniwersytetu Warszawskiego im. prof. Kazimierza Michałowskiego,

4.    Centrum Badań nad Kulturą, Językiem i Umysłem,

5.    Centrum Badań nad Kulturą Warszawy

6.    Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego,

7.    Centrum Europejskie Uniwersytetu Warszawskiego,

8.    Centrum Kompetencji Cyfrowych Uniwersytetu Warszawskiego,

9.    Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego,

10.  Centrum Nauczania Języków Obcych (do 30.09.2023 r. Szkoła Języków Obcych)

11.  Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego,

12.  Centrum Nauk Sądowych Uniwersytetu Warszawskiego,

13.  Centrum Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego,

14.  Centrum Transferu Technologii i Wiedzy (do 25.10.2023 r. Uniwersytecki Ośrodek Transferu Technologii),

15.  Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego,

16.  Instytut Ameryk i Europy,

17.  Instytut Studiów Społecznych im. Profesora Roberta Zajonca,

18.  Interdyscyplinarne Centrum Badawcze Uniwersytetu Warszawskiego „Tożsamość – Dialog – Bezpieczeństwo”

19.  Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego,

20.  Katedra Erazma z Rotterdamu,

21.  Katedra im. Tadeusza Mazowieckiego,

22.  Katedra UNESCO – Trwałego Rozwoju,

23.  Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego,

24.  Ośrodek Analiz Politologicznych i Studiów nad Bezpieczeństwem Uniwersytetu Warszawskiego,

25.  Ośrodek Badań nad Antykiem Europy Południowo-Wschodniej,

26.  Ośrodek Badań nad Migracjami,

27.  Ośrodek Kultury Francuskiej i Studiów Frankofońskich,

28.  Ośrodek Studiów Szwajcarskich

29.  Studium Wychowania Fizycznego i Sportu,

30.  Środowiskowe Laboratorium Ciężkich Jonów w Uniwersytecie Warszawskim,

31.  Teatr Hybrydy Uniwersytetu Warszawskiego,

32.  Teatr Pieśni i Tańca Uniwersytetu Warszawskiego „Warszawianka” (do 29.10.2023 Zespół Pieśni i Tańca      Uniwersytetu Warszawskiego „Warszawianka”),

33.  Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym i Zrównoważonym Rozwojem,

34.  Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu,

35.  Uniwersytet Otwarty Uniwersytetu Warszawskiego,

36.  Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego,

 

V.  JEDNOSTKI WSPÓLNE:

1.    Center for Quantum Optical Technologies – Międzynarodowa Agenda Badawcza,

2.    Center for Research and Practice in Cultural Continuity,

3.    Regenerative Mechanisms for Health – Międzynarodowa Agenda Badawcza,

4.    Warszawska Szkoła Doktorska Matematyki i Informatyki,

5.    Centrum Badań Andyjskich Uniwersytetu Warszawskiego,

6.    Kolegium Artes Liberales,

7.    The Cluster „The Past for the Present. International Research and Educational Programme.

 

VI. JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE ADMINISTRACJI OGÓLNOUNIWERSYTECKIEJ:

1.    Akademickie Radio Kampus,

2.    Biuro Karier Uniwersytetu Warszawskiego,

3.    Biuro Analiz Ekonomicznych i Zarządczych,

4.    Biuro Audytu Wewnętrznego,

5.    Biuro ds. Nieruchomości „Ochota”,

6.    Biuro ds. Nieruchomości „Powiśle”,

7.    Biuro ds. Postępowań Dyscyplinarnych,

8.    Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami,

9.    Biuro ds. Rekrutacji,

10.  Biuro ds. Wspomagania Rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego,

11.  Biuro Ewidencji Nieruchomości,

12.  Biuro Gospodarczo-Logistyczne (do 28.09.2023 r. Biuro Gospodarcze)

13.  Biuro Innowacji w Przestrzeni Akademickiej,

14.  Biuro Międzynarodowych Programów Badawczych,

15.  Biuro Obsługi Badań,

16.  Biuro Prasowe,

17.  Biuro Prawne,

18.  Biuro Promocji Uniwersytetu Warszawskiego,

19.  Biuro Rad Naukowych,

20.  Biuro Realizacji Inwestycji,

21.  Biuro Rektoratu,

22.  Biuro Spraw Pracowniczych,

23.  Biuro Spraw Socjalnych,

24.  Biuro Techniczne,

25.  Biuro Współpracy z Zagranicą,

26.  Centrum Pomocy Psychologicznej,

27.  Centrum Sportu i Rekreacji Uniwersytetu Warszawskiego,

28.  Dział Aplikacji Komputerowych,

29.  Dział Gospodarki Materiałowej,

30.  Dział Inwentaryzacji,

31.  Dział Organizacji Zasobów Informacyjnych,

32.  Dział Serwisu Informatycznego,

33.  Dział Sieci Komputerowych,

34.  Dział Telekomunikacji,

35.  Dział Wsparcia Informatycznego,

36.  Dział Zamówień Publicznych,

37.  Inspektorat BHP i Ochrony Przeciwpożarowej,

38.  Kwestura,

39.  Biuro ds. Obsługii Kształcenia,

40.  Biuro Innowacji Dydaktycznych,

41.  Biuro ds. Pomocy Materialnej.


JEDNOSTKI WSPÓLNE, KTÓRE NIE STANOWIĄ CZĘŚCI STRUKTURY ORGANIZACYJNEJ UNIWERSYTETU

1.     Centrum Innowacji i Badań Edukacyjnych.

 

CENTRA W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ ADMINISTRACJI OGÓLNOUNIWERSYTECKIEJ

1.     Centrum Wsparcia Dydaktyki, które tworzą:

 1) Biuro ds. Rekrutacji,

 2) Biuro ds. Obsługi Kształcenia,

 3) Biuro Innowacji Dydaktycznych,

 4) Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami,

 5) Biuro ds. Pomocy Materialnej,

 6) Centrum Pomocy Psychologicznej.

       

 

Wiecej o jednostkach na stronie

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..